Het belang van een webwinkel keurmerk
Winkelen in een webwinkel wordt steeds gebruikelijker, maar het moet wel verantwoord gebeuren. Dit zou bijvoorbeeld kunnen worden gegarandeerd door een webwinkel keurmerk. Om te stellen dat dit de enige reden is voor het kiezen voor een dergelijk keurmerk is echter niet juist. Er is veel meer aan het belang van een webwinkel keurmerk te hechten. Het is daarom dus ook wel van enig belang om te bekijken welke voordelen er allemaal aan dit type keurmerk kunnen zitten voor zowel de webwinkelhouder als de klant in de winkel.
Waarom een webwinkel keurmerk?
Als het gaat over het belang van een webwinkel keurmerk, dan gaat het natuurlijk eerst over de vraag waarom dit interessant is. In de eerste plaats is het goed om te weten dat een keurmerk als een soort teken van goedkeuring gezien kan worden. Klanten zullen er meer vertrouwen in hebben wanneer een webwinkel is gekeurd en aan de geldende eisen voldoet. Dit geeft een gevoel van veiligheid waardoor de drempel om een aankoop te doen ook direct enigszins daalt. Dit maakt het dus een interessante optie om te volgen.
De voordelen
Er zijn talloze voordelen aan het belang van een webwinkel keurmerk te koppelen. Zo is het bijvoorbeeld een manier waarvan bewezen is dat het de omzet verhoogd. Het zorgt er ook voor dat potentiële klanten op een positievere manier naar een bepaalde webwinkel gaan kijken, zelfs al voordat een aankoop is gedaan. Bovendien geeft het aansluiten bij een keurmerk ook zekerheid voor de winkelier, omdat die hulp kan krijgen van de organisatie. Op die manier is er dus voor alle partijen een positieve kant aan het verkrijgen van het keurmerk te koppelen.
Hoe kom je in aanmerking?
Natuurlijk is het bij een webwinkel keurmerk wel van belang dat ook echt een bepaalde mate van kwaliteit wordt gewaarborgd. Dat betekent dus dat niet iedereen zomaar het keurmerk kan krijgen. Er zijn dan wel een aantal zaken van belang. Het gaat dan bijvoorbeeld om het volgen van een gedragscode. Daarbij moet dan ook nog eens worden door klanten bevestigd worden dat de kwaliteit ook echt hoog is. Daarnaast is het dan ook vaak zo dat er een bepaald bedrag aan contributie bij komt kijken.
Lid blijven
Wanneer aan de eisen van het webwinkel keurmerk is voldaan, dan is daarmee niet de zaak voor elkaar. Het is dan immers van belang om het lidmaatschap ook te behouden. Dat betekent dus dat de kwaliteitseisen zoals die gesteld worden ook met regelmaat door de organisatie achter het keurmerk gecontroleerd zullen blijven worden. Om lid te blijven van de organisatie moet er dus worden gezorgd dat de kwaliteit, veiligheid en het niveau van de service allemaal goed in orde blijven. Alleen op die manier is te zorgen voor blijvend lidmaatschap.
Lid worden van Stichting WebwinkelKeur
Een geschillencommissie, klantervaringen, mysteryshoppers en alles wat andere keurmerken ook bieden. Dit slechts voor €7,- per maand. Hiermee is Stichting WebwinkelKeur hét keurmerk voor elke webwinkel.