Een moderne tandartsenpraktijk met 50 jaar familiehistorie
Tandartsenpraktijk Liem-Michael is een echte familiepraktijk en werd ruim vijftig jaar geleden opgericht door de eerste generatie tandartsen van de familie. Toch biedt het bedrijf zelfs na al die decennia de modernste technieken op het gebied van tandheelkunde. Nadat Herman en Zus Liem in 1961 van Indonesië naar Nederland waren verhuisd, begonnen zij in 1965 een praktijk aan huis, op Murillostraat 1 in Amsterdam. De zonen Rob en Fred Liem traden later in hun voetspoor en starten in 1975 een eigen tandartsenpraktijk op hetzelfde adres in Amsterdam Zuid. Yu Lan Michael-Liem – derde generatie tandarts – erfde de passie voor esthetische tandheelkunde van vader Rob en is inmiddels trotse eigenaar van Tandartsenpraktijk Liem-Michael.
De praktijk streeft ernaar de opleiding en nascholing actueel te houden en is op de hoogte van de modernste mogelijkheden en technieken. Voor specialistische patiëntenzorg wordt samengewerkt met een netwerk van specialisten. “Onze patiënten zijn zo altijd verzekerd van de beste zorg”, vertelt Yu Lan Michael-Liem gepassioneerd.
Groeien door efficiëntie en specialisatie
De familiepraktijk is van generatie op generatie overgegaan. Patiënten blijven bij deze praktijk onder behandeling, omdat zij hun bezoek als een positieve ervaring zien. Ze blijven er voor terug komen. “Ik heb patiënten die in het buitenland zijn gaan wonen, maar die voor de halfjaarlijkse controle met alle liefde terugkomen naar mijn tandartsenpraktijk in Amsterdam Zuid”, vervolgt zij. “We zijn een familiepraktijk voor en door families. Maar we groeien als praktijk omdat we steeds efficiënter werken en steeds beter op elkaar zijn ingespeeld. Maar ook doordat de tandartsassistentes worden ontlast door het aannemen van een baliemedewerkster. Hierdoor houden we ruimte voor nieuwe patiënten. Persoonlijk contact met de patiënten vinden we erg belangrijk en verliezen we niet uit het oog. Het is niet voor niets dat veel nieuwe patiënten via via bij ons komen.”
‘Gelukkige medewerkers zorgen voor blije patiënten’
Als ondernemer heeft de ervaren tandarts in Amsterdam-Zuid te maken met de nodige personele dilemma’s. Werknemers worden wel eens ziek of er ontstaat onrust op de werkvloer. Michael-Liem vindt het belangrijk de team-spirit te bewaken, persoonlijke waardering naar de medewerkers toe uit te spreken en hen te steunen in hun ambities. “Eén van mijn medewerkers werkte al lange tijd als assistente in een andere praktijk en sinds kort ook parttime bij mij. Ik zocht een preventie-assistente en toen gaf zij aan dat zij daar ambities in had. Ik heb haar opleiding gefaciliteerd en nu is zij een nóg grotere aanwinst voor de praktijk. Patiënten zijn erg blij met de extra service en zij is super gelukkig met de nieuwe uitdagingen die zij hierdoor krijgt aangeboden.”